Pages

18 Eylül 2012 Salı

2 MERCİMEKLİ KABAK ÇORBASI

Bugün ki akşam yemeğinde besin deposu diyebileceğimiz bir Mercimekli Kabak Çorbası vardı.Yine kendim deneyerek yarattığım bir tarif.Kışın bu çorbayı brokoli,karnı bahar gibi kış sebzeleriyle de yapıyorum.
Malzemeler:
3 adet kabak
1 adet patates
1 adet havuç
1 adet soğan
1 adet kımızı biber
1 adet domates
1 kahve fincanı kırmızı mercimek
1 kahve fincanı yeşil mercimek
1 kahve fincanı pirinç
3 diş sarımsak
Yarım demet dereotu
Tavuk suyu
Sıvı yağ
Tuz,karabiber,pul biber
Limon suyu



Hazırlanışı:
Kabağı,patatesi,havucu,soğanı,sarımsağı,domatesi ve kırmızı biberi küp küp doğrayın.Tencerede sıvı yağ da bütün doğranmış sebzeleri kavurun.Üzerine kaynar su ekleyin.Daha sonra yıkayıp süzdüğünüz kırmızı mercimeği,yeşil mercimeği ve pirinci ilave edin.Malzemeler yumuşayıncaya kadar pişirin.Tuzu,baharatları ve tavuk suyunu da ekleyin.Blender dan geçirin ve kıvamını ayarlamak için kaynar su ekleyin.Piştikten sonra ince ince doğranmış dereotu ve limonu ekleyip,altını kapatın.Dereotu ile süsleyip servis yapabilirsiniz.

                                           AFİYET OLSUN....

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık. güzel bir görüntü. Lezzeti belli.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim bende çok severek içtim kendim yaptım diye söylemiyorum :)

    YanıtlaSil