Pages

4 Nisan 2013 Perşembe

12 MANTARLI ET SOTE


Malzemeler:
300 gram dana eti
15 adet mantar
1 adet kırmızı biber
2 adet çarliston biber
1 adet kuru soğan
5 diş sarımsak
1 çay bardağı domates sosu
Kekik, tuz, karabiber, kırmızı biber
Zeytinyağ



Hazırlanışı:
Etleri küp küp sotelik doğrayın. Kızdırılmış teflon tavaya alın. Bu aşamada yağ koymayın. Etler kendi suyunu bırakır. Böylece etler daha yumuşak olur. Suyunu çekene kadar pişirin. Suyunu çektikten sonra yağı ilave edin. Soğanları soyup, piyazlık doğrayın ve doğranmış sarımsak ile beraber ilave edin.
O sırada mantarları doğrayıp limonlu suda biraz bekletin. Limonlu suda bekletmemizin nedeni mantarların kararmaması için.
Kırmızı ve çarliston biberleri yıkayıp, doğrayın ve tavaya ilave edin. Suda beklettiğiniz mantarları yıkayın ve süzün. Onu da ilave edip, karıştırın. Son olarak domates sosunu, 1 bardak sıcak suyu, tuzu ve baharatları ekleyin. Kapağını kapatıp, pişirmeye bırakın. Etler istediğiniz kıvamda yumuşayıncaya kadar pişirin. Pilav yada makarna ile servis yapabilirsiniz.


12 yorum:

  1. Bu tam benim gönlümü çelecek bir yemek :) Mantarı çok seviyorum ve yakıştırıyorum etlere.
    Ellerinize sağlık, çok da güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. ben bu tarifi bir kaç değişiklikle yaptım.soğan katmadım.eti önceden haşladım ve sarımsakları ezip pişen etlerle marine ettim.harika oldu tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapmışsın muhakkak ben de deneyeceğim. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. bende yapmak istiyorum tabi becerebilirsem bende mantarı çok seviyorum ama daha çok yemeyi ılk defa yapmayı deniycem teşekkur ederım bu tarıf ıcın

    YanıtlaSil
  4. Çok severim mantarlı et yemeğini yaptım bakalım pişiyor hala umarım iyidir

    YanıtlaSil
  5. Yurtdisindayim ve evde bu malzemelerden azae azar var. Deneyecegim...

    YanıtlaSil