Pages

23 Eylül 2012 Pazar

2 KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER ÇORBASI


İlk defa bugün Közlenmiş Kırmızı Biber Çorbası yaptım.Ev de kırmızı biber çok fazlaydı ve bunları değerlendirmek istedim.İnternetten ve kitaplardan biraz araştırma yaptım ve böyle bir çorba buldum.Kendi damak zevkime göre uyarladım ve böyle bir sonuç çıktı.Umarım beğenirsiniz.

Malzemeler:
3-4 adet kırmızı biber
2 diş sarımsak
1/2 kaşık biber salçası
2 adet domates
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 su bardağı tavuk suyu
Tuz,karabiber



Hazırlanışı:
Kırmızı biberleri közleyin ve soyun.(Közlediğiniz biberleri poşetin içinde yaklaşık 5 dakika bekletirseniz soyulması çok kolay oluyor.) Soyulmuş biberlerin çekirdeklerini çıkarıp doğrayın.Bir tencereye yağı koyun.Un ve ince doğradığınız sarımsağı ekleyip,kavurun.Daha sonra salçayı ekleyin.Doğranmış biberleri ve rendelediğiniz domatesleri de ilave edin.İyice kavurduktan sonra soğuk su ekleyip kaynayıncaya kadar karıştırın.Kaynadıktan sonra 15 dakika daha pişirin.Tuzunu ve kara biberini ekleyin.Blenderdan geçirip rendelenmiş kaşar ile süsleyip sıcak servis yapın.


                                                                AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. Eminim enfes olmuştur. Ben de kırmızı biber salçası yaptım. Bir çok yemeğe koyuyorum ve inanılmaz tatlandırıyor...Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Kendi yaptığımız salçadan güzeli yok bence :) Teşekkür ederim sizinde ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil