Pages

12 Ekim 2012 Cuma

10 KIYMALI KABAK DOLMASI


Dolmayı sevmeyeniniz yoktur sanırım.Ben her türlü sebzenin dolmasını severim.Kabak dolması da en sevdiklerimin arasındadır.Kabağın dışından dolma içinden de kavurma yaparım.İçinden yaptığım kavurmanın tarifini de başka bir zaman sizinle paylaşacağım.
Malzemeler:
1 kg kabak
1 tatlı kaşığı domates salçası
Sıvı yağ
Harcı için:
250 gr kıyma
1 kahve fincanı pirinç
1 adet soğan
1 adet domates
Dereotu
Maydanoz
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
Tuz,karabiber,pul biber
Üzeri için:
1 adet domates
Sarımsaklı yoğurt
Dereotu



Hazırlanışı:
Kabakları yıkayıp,soyun ve istediğiniz boyda kesin.Kestiğin kabakların içini çıkarın.


Harcı için soğan ve sarımsakları soyun doğrayın.Domatesleri soyup doğrayın.Pirinci yıkayıp süzün.Maydanoz ve dere otunu da ince ince doğrayın.Kıymayı çukur bir kaba alın. Soğan, sarımsak, domates, pirinç, biber salçası, domates salçası,dere otu,maydanoz,tuz ve baharatları ilave edip iyice karıştırın.



Hazırladığınız harcı kabakların içine paylaştırın.Üzerlerini dilimlenmiş domates ile kapatın.Hazırladığınız dolmaları bir tencereye dizin.


Bir tavada domates salçasını sıvı yağ  kavurup,su ilave edin.Bu sosu dolmaları dizdiğiniz tencereye dökün.Orta ateşte kapağı kapalı olarak pişirin.Sarımsaklı yoğurt ve dereotu ile servis yapın.


AFİYET OLSUN....

10 yorum:

  1. Kabakların dibinide deliyorsunuz demek. İyi olmuş vallahi. ben dibini hep kapalı yapardım. Ellerinize sağlık. görüntüsüde ye beni diyor
    Nursevince lezzetler

    YanıtlaSil
  2. Dolma sevmeyen bence de yoktur.Kabakların görüntüsü süper dibinin de oyulması ilginç geldi bana..İyi hafta sonları dilerim

    YanıtlaSil
  3. offf.nasılda canım çekti.nefis olmuş nefis.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Yorumlarınız için teşekkür ediyorum ... Kabakların dibinin oyulması konusuna gelince, kolay olduğu içindir.Öyle bir alışkanlık işte :D:D:D

    YanıtlaSil
  5. Tarif için çok teşekkür ederim ablacigim elinize sağlık yarın bende arkadaşlara hazirlayacagim umarım olur ilk denemem olacak sonuçta ogrenciyiz :)

    YanıtlaSil
  6. kabak dolmasina nekadar su koyudugunu yazarminiz lütfen

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık çok güzel olmuş...
    yumurtalı kabak tarifi bu da benim tarifim :)

    YanıtlaSil
  8. süper olmuş😍ben Izmir liyim..aynı benim memleketimin usülünden yapmışsınız😍ellerinize saglık❤

    YanıtlaSil