Pages

22 Eylül 2012 Cumartesi

3 FIRINDA PATATESLİ KÖFTE YEMEĞİ

Sizler için bugün Patatesli Köfte Yemeği yaptım.Benim yemeklerim genellikle bol baharatlı olur.Bu yemeğimde köfteye de bol baharat koydum.Bir de bizim oralardan Güvey otunu kullandım.Eskiden evlenirken  güzel koksun diye damatların yakasına konulduğu için bu ota Güvey otu denilmiş.Genellikle etli yemeklere koyarız.Sizler için fotoğrafladım.Belki de sizlerinde farklı bir isimle bildiğiniz bir ottur.



 Malzemeler:
Köfte için:
Yarım kg kıyma
1 su bardağı bayat ekmek içi
1 adet soğan
1 adet yumurta
Maydanoz
Tuz,karabiber,pul biber,kırmızı biber,kekik,yeni bahar, kimyon,köri,zencefil,zerdeçal,güvey otu



Diğer Malzemeler:
6 adet patates
2 adet domates
4 adet köy biberi
Sıvı yağ






Hazırlanışı:
Geniş bir kaba ince kıyılmış soğanı,maydanozu ve köfte için diğer malzemelerini alın ve yoğurun.Daha sonra yuvarlak köfteleri hazırlayın.Hazırladığınız köfteleri yağlanmış tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış  200 derecede fırına verin.O sırada patatesleri soyup,halka şeklinde doğrayın.Yağ,kara biber ve tuz ile hazırladığınız karışıma halka patatesleri batırıp çıkarın.Köfteler biraz piştikten sonra fırından çıkarıp üzerine patatesleri dizin ve tekrar fırına verin.Patatesler yumuşadıktan sonra fırından tekrar çıkarıp üzerine domatesleri rendeleyin ve biberleri de uzun uzun kesip dizin.

Tekrar fırına verdikten sonra pişmeye bırakın.

                                                            AFİYET OLSUN....



3 yorum:

  1. Güvey otunu bilmiyordum. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka denemelisiniz Nuray bu taraflara geldiğinde gönderiyim size :)

    YanıtlaSil
  3. Ankara da cok kullanilan bir baharattir özellikle manti,köfte ve patates salatasinin vazgecilmezi güveyotu.. cok güzel görünüyor elinize saglik.

    YanıtlaSil