Pages

18 Şubat 2015 Çarşamba

2 MAYASIZ KIYMALI POĞAÇA


Malzemeler:

Hamuru için:

  • 100 gram margarin
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un
İç harcı için:
  • 2 adet soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 200 gram kıyma
  • Karabiber, pul biber, tuz, kekik
Üzeri için:
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Çörek otu, susam, keten tohumu ve ya mavi haşhaş



Hazırlanışı:
Kabartma tozu ve un hariç diğer hamur için malzemeleri karıştırma kabında karıştırın. Unu ve kabartma tozunu ayrı bir yerde karıştırıp, diğer malzemelere ekleyin. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamuru yarım saat buzdolabında dinlendirin.
O sırada iç harcını hazırlayın.  Yemeklik doğranan soğanları sıvı yağ da  kavurun. Kıymayı ilave edin. Kıyma piştikten sonra tuzu, kara biberi, pul biberi ve kekiği ekleyip, karıştırın ve altını kapatın.
Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar ayırın. Yuvarlak açıp, kenarlarından ortaya doğru şekildeki gibi dört yerinden kesikler yapın. Ortası kalsın. Hazırladığınız harçtan hamurun ortasına koyup, resimdeki gibi şekil verin.


Yumurta sarısına biraz yağ ekleyip, karıştırarak hazırladığınız poğaçaların üzerine sürün. Üzerine çörek otu, susam, keten tohumu veya  mavi haşhaş serpebilirsiniz. 180 derece fırında pişirin.

2 yorum:

  1. ankaralı blog yazarı olarak ben de sizi yeni keşfettim ve sizi takibe aldım. bana da bekleim. sevgile. çok güzel tarifleriniz var gerçekten
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil